Reiseblogg

Bilder fra våre reiser i inn- og utland.

Dag 9 høstferien 2017 – Hamburg

Vi forlater Gera en fin morgen. Veldig fornøyd med hotellet. Turen går så videre til Hamburg. Som vanlig mye trafikk inn til byen, men greit å finne parkering. Rolf handlet på sin favoritt butikk, mens jeg fikk god tid for meg selv til å prøve alle ting som falt i...

read more

Dag 5 og 6 av høstferien 2017 – Bardolino Gardasjøen

Dag 5 ble for det meste en rolig dag ved bassenget, på terrassen, en spasertur til lokal bar med live reggae musikk og deretter middag i byen. Varmt og fint og mye folk ute. Dag 6 mandag gikk vi ca 10 km. sør. Passerte en by og stoppet i neste. Det som er veldig greit...

Dag 2 av høstferien 2017 – Celle til Ulm i Tyskland

En rask titt på langtidsmeldingen på Yr fikk oss til å endre planene om å dra til Praha. Nytt mål er Gardasjøen. Vi fant ut at vi trenger litt varme. Fra Celle kjørte vi til en annen middelalderby - Ulm som ligger ved begynnelsen av Donau. Også her var det mange...

Høstferien 2017 – dag 1 Hirtshals til Celle

Bestemte oss for en høstferie i Europa og planen var å kjøre til Praha. Første stopp Celle. Startet 12 september fra Stavanger med MF Bergensfjord og ankom Hirtshals den 13. Kl 0745. En liten tur innom Citti Park i Flensburg. Kjøringen gikk fint, men en del regn på...

Dag 18 – Sandnessjøen til Trondheim

Overskyet i Sandnessjøen da vi startet på morgenen den 10. Juli, men da vi kjøpte inn i Trøndelag ble det et strålende vær. Over 20 grader og vindstille. Fineste lunsjen hadde vi ved Snåsavannet 🌞. Kjøreturen videre til Trondheim var også flott med grønne jorder og...

read more

Dag 17 – Fra Glomfjord til Sandnessjøen

Etappen ble kortere enn tenkt. Planen var å kjøre til Brønnøysund, men vi ble sterkt forsinket på grunn av fergene og mye trafikk. Valget falt på Sandnessjøen.                                                         Sendt fra min...

Dag 16 – Fra Svolvær til Glomfjord

Dagsturen gikk fra Svolvær via Lødingen langs vakre Nordlandskysten til Glomfjord nær Svartisen. Vi stoppet ved Saltstraumen som var et flott sted med mange turister. Bra tilrettelagt. Mange fine naturopplevelser langs hele Etappen. Overskyet, men med fin temperatur...

read more

Dag 15 – Lyngen – Svolvær

Kjørte fra Lyngen til Svolvær i fint, men kjølig vær. Turen gikk via Foldvik i Gratangen med et besøk på kirkegården. Turen gikk også via Grovfjord, Sandstrand og Tjeldsund.     Svolvær - nydelig klar blå himmel. Nordgående og sørgående hurtigrute Utsikt fra hotellet...

Dag 14 – tur til Kjosen og kaffekos på veranda

I dag ble det til Rørnes i Kjosen. Litt kald vind på tur ut fjorden, men på tilbaketuren var vinden stillet. Vakre Lyngsalpan kan sees på de fleste bildene. Etter at vi kom tilbake ble det så fint at det ble kaffe på verandaen   Sendt fra min...

read more

Dag 12 – Besøk med omvisning på Aurora spirit

Interiøret i lokalet var spesielt og lagd av tønner. Kollega fra jobben har vært med og promotert.     En tur på hytta ble det også tid til. Grilling av pølser og steiking av sveler på åpen varme. Og så en Pasjonsblomst som ville ut tross ganske lav temperatur. Sendt...

Dag 11 – Regn, regn, regn

Dårlig vær på mandag fristet ikke til friluftsaktiviteter. Det ble en tur på butikken, og et møte med en tidligere kollega som jeg ikke hadde møtt på 45 år. Mimring. Blomsterbilder fra min svigerinne vakre hage blir det som får dominere dagens bilder. Sendt fra min...

read more

Dag 10 – Tur til Karnes

Karnes i nærheten av Lyngseidet. En varm og fin dag for tur. Et glass hvitvin på verandaen. Samt kaffe og gulrotkake. Med så mye tilgang på laks ble sashimi et naturlig valg til forrett. Sendt fra min...

Dag 9 – på plass i Lyngen

En fin morgen i Lyngen. Kaffe og lefser i fjæra. Rolf oppdaget en elg som sto og så på oss. Mange arter som har slått rot på karrig grunn i fjæresteinene. En liten tur innom Aurora spirit. Nyåpnet whiskydestilleri. Mye fine blomster i hagen til Lisbeth. Sendt fra min...

read more

Dag 8. Fra Rognan til Lyngseidet

Det nydelige været fortsetter. Første bilde fra Efjord. Rognan lå badet i sol fredag morgen før vi dro videre. Etter frokost satt vi på brygga og drakk kaffe. Nøt lukten av sjø og brygge og hørte på lyden av fiskebåter. Fin beliggenhet på Rognan hotell. Et lite stopp...

På byen i Trondheim 28. juni

Nidelven sett fra Pirbroen Vi hadde en fin ettermiddag og kveld i Trondheim i et strålende sommervær. Så ut som hele byen var ute for å feire den fine dagen. Det ble en lang tur rundt i byen til de mest kjente stedene.   Sendt fra min...

read more

Dag 6 Kristiansund via Meldal til Trondheim

Vi forlater Kristiansund i et strålende solskinn etter en god frokost på hotellet og en tur på internasjonalt gatemarked. Ferga vi tok i dag gikk mellom Rykkjem og Kvanne og het Solnør. Turen gikk videre via Meldal hvor min tippoldefar Erik Eriksen var født og vokste...

Kristiansund

Byen har en fin beliggenhet, men byggestil var fra etterkrigstiden og ikke særlig imponerende. Spiste middag på sjøsiden brasserie og bar. Ok sted. Sendt fra min...

Atlanterhavsveien

Kjørte til Kristiansund via Atlanterhavsveien. Været var ikke det beste, og vi syns vel begge at det var litt oppskrytt. Fikk tatt noen bilder. Sendt fra min...

Dag 4 av ferien fortsatt i Ålesund

Etter en deilig frokost på hotellet, ble det et besøk på Ålesund museum. På fire nivåer fikk vi et innblikk i Ålesunds historie fra forskjellige århundrer og eldre historie. Ett flott bygg. En livbåt fra 1904 som vi kunne gå inn og se. En liten tur i museumsparken...

Ålesund

En fantastisk by som for anledningen stilte med solskinn. En så fin opplevelse som vi bare kunne drømme om.                ...

Dag 3 av ferien

Dagen startet i Hornindal med en god frokost på First hotell Raftevoll Turen gikk deretter mot Ålesund med fergen Storfjord som gikk mellom Solvågen - Festøya Sendt fra min iPhone Sendt fra min...

read more

Dag 2 av ferien.

I dag startet vi fra Sjøkrigsskolen i Bergen kl. 0830. Det har regnet en del, men vi kjører på spennende vestlandsveier. Ferga vi har tatt i dag gikk over Sognefjorden mellom Oppedal-Lavik og heter Ampere. Sendt fra min...